Brev:
5.5 måned og mangler appetit
9. april 2024
Alder:
5 mdr.
5.5 måned og mangler appetit
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit.
Han er 5.5 måned nu og får fuld flaske. Derfor ved jeg præcist, hvor meget han drikker. Han har aldrig drukket ret meget mælk, og det gør han stadig ikke. Han vejer dog 7.5 kg, så han har taget fint på, men hans indtag af mælk ligger ofte kun på 700-800 ml i døgnet. Jeg har fået af vide, at han skal drikke ca. 1/6 af sin vægt i døgnet og det gør han jo langt fra.
Han er heller ikke interesseret i skemad, og jeg er også bange for at give ham for meget grød, da det jo kan fjerne hans appetit fra mælken, så han drikker endnu mindre. Jeg ved derfor ikke, hvad jeg skal gøre for at få ham til at spise...
Han tisser godt nok, men især om morgenen kan hans bleer godt se lidt gullige ud, han sover dog ofte hele natten igennem, så han bliver ikke skiftet om natten. Jeg har også overvejet, om jeg skal vække ham og give ham en flaske om natten for at se om han så vil drikke mere, men jeg må indrømme, at det jo også er dejligt at få lov til at sove.
Han er motorisk meget aktiv og stærk, han møffer rundt hele dagen og ligger aldrig der, hvor han bliver lagt. Han triller begge veje og skubber sig både fremad og bagud. Han virker generelt også glad, og han smiler og pludrer, så jeg tænker ikke, at han har ondt eller er syg, men jeg undrer mig over den manglende appetit, og jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre ved det, og om jeg skal gøre noget ved det?
Jeg håber, at du vil dele lidt tanker med mig :)
Kærlig hilsen
Mor til S.